Nyomozz Velünk városi nyomozós játék a Balatoni Nyár adásában

2019. július 25.

A Nyomozz Velünk egy szabadtéri szabadulószoba, ahol telefonon kapjuk a feladatokat, GPS koordináták alapján, így ki kell menni a szabadba, és az adott helyszínen kell megoldani azokat. Az első két játék Tapolcán, illetve Badacsonyban van.

D.Varga Tamás és Bencsik Andrea vannak itt velünk fejlesztő és szövegíróként, meg ötletgazdaként is.

– Honnan jött ez az ötlet? Ugye a szabadulószobáknál mindig arra gondolok, hogy valahová bezárnak minket, és hátha ki tudunk jutni, de itt teljesen másról van szó.

– Így van, ez egy teljesen más koncepció. Már többféle ilyen kültéri játék létezik, nekünk az volt a célunk, hogy a mai mobilos világban, amikor nagyon sokan úgymond függőek a mobiloktól, legyen egy olyan játék, ami kihívásokkal van teli, a mobil ugyanúgy kézben lehet, de ugyanakkor ki tudnak menni a kültérbe, és egy picit ismerkedni a kinti környezettel.

– De ez nektek egy nagy kutatómunka is volt, hiszen azokon a helyszíneken, ahol megvannak ezek a pontok, ahol meg kell oldani a feladatokat, hát azért ami ott megjelenik, azt nyilván Ti állítottátok össze. De mennyi munka volt ezzel?

– Természtesen, kicsit visszamennék a történetben; kétéves kutatómunka előzte meg, hogy ezt az applikációt ki tudjuk fejleszteni. És visszatérve a kérdésre, a helyalapú játéknál tényleg többszöri bejárás, történeti hátterek kutatása előzi meg azt, hogy egy tökéletes játékélménnyel ajándékozzuk meg a játékosainkat.

– Hogyan zajlik maga a játék? Mit kell tennünk tehát?

– A játék roppant egyszerűen zajlik, van egy keretalkalmazás, amit a megvásárlást követően a játékosaink letöltenek, és amennyiben a helyszínen tartózkodnak, akkor már két perc múlva kezdhetik is a játékot. Helyalapú játékról van szó, tehát aki Budapesten vásárolja meg a badacsonyi játékot, annak ide kell utaznia, de ez nem baj, és adott pontnál megkezdve a játékot folyamatosan haladva előre a játékban, és folyamatosan flow élmény éri, mert minden egyes feladatnál van valami olyan extra, amit másutt nem szerezhet meg, ez biztos.

– Az applikáció fontos része a kiterjesztett valóság, ez bizonyos pontokon elérhető. Ezt hogy kell elképzelnünk? Egy komplett 3D-s kép tárul elénk?

– Ezt úgy kell elképzelnünk, hogy a kamerát ráirányítjuk valamilyen tereptárgyra, mondjuk, egy emléktáblára, vagy egy szoborra, vagy egy ajtóra, és a beprogramozott adatoknak megfelelően az ajtóban megjelenik annak a háznak a híres szülötte például. Hogyha most az egy still, tehát egy fotó, akkor egy fotó, ha egy videó, mondjuk egy korabeli híradó részlet, valamint amint mi alkalmazunk jelen pillanatban a játékokban egy 360 fokos panoráma, mert például bevezetjük olyan helyszínekre is, amit esetleg nem tervezett meglátogatni, ezzel motiválva, hogy mondjuk egy kiállítóteret, egy múzeumot látogasson meg.

– Ez igazán infotainment (információ + szórakoztatás (information + entertainment)): az információ szórakoztató formában történő átadására utaló szóösszetétel) alkalmazás, tehát, hogy megvan benne a szórakoztatás, de közben meg edukál is.

– Pontosan

– Óhatatlanul, amikor az ember végig járja, és megoldja ezeket a feladatokat, közben azért beleszivárog az agyába az a sok információ. Úgy érzem, hogy egy kis misszió is e mögött. Egyrészt az oktatási része, másrészt, hogy kimozdítsátok az embereket a szobákból.

– Pontosan így van, ez a kettős célunk. Hatalmas háttérmunka előzte meg azt is, hogy különböző háttérinformációkat adjunk, tehát, hogy ne csak az legyen, hogy egy feladatot megold, hanem plusz történelmi, művészeti, irodalmi információkat adunk. Minden egyes válasz után van egy választ követő megmutatás, úgymond, amikor feljön egy sztori, egy történet. Olyan dolgokról, olyan ismereteket kapnak mondjuk Badacsonyról, vagy Tapolcáról jelen pillanatban, amit máshonnan, egy útikönyvből nem tudnának begyűjteni.

-Beszéljünk egy picit az életkorról, mert hát nullától kilencvenkilencig bárki játszhat, de ez nálatok is így van, tehát ezzel a játékkal is így van, vagy van valami életkori határ, meghatározás?

– Semmiképpen, ez az imént említett nulla kilencvenkilenc..

– Annyiban talán igen, hogy a tapolcai játékunkat kisgyermekes családoknak állítottuk össze, és a badacsonyi játék az viszont 16+-os, mert eléggé, hogy is mondjam kicsit shekszpírire sikerült a történet…

-Ilyen machbeti jelenetek..?

-Igen… A jellemzőnk az, hogy mindig egy sztori van, ugye nem állunk meg két városnál, tehát bővülni fogunk a közeljövőben, de mindig van egy kerettörténet, amire felépülnek a játék lépései.

– Izgalmas ez a kerettörténet, ugye most két helyszín van, Tapolca és Badacsony. El lehet árulni, hogy mi a következő célpont, és az nyilván nem lelőve a poént, de hogy mi lesz a történet?

– Rögtön elárulom, csak hadd mondjam meg, hogy a feleségem nagyon szerény, Ő a szövegírónk, Ő írja meg ezeket a gyermektörténeteket, tündérmeséket, és shekszpíri történeteket is.

– És akkor a kérdésre válaszolva, igen, a Budai várba fogunk invitálni minden játékosunkat a jövőben.

– Egy fővárosi fejlesztés lesz, akkor végre ott is lehet ezzel játszani.

– Jajj, mert igen, vannak itt nálunk lapok, ezek az applikációról szólnak a kezelőfelületről a kiterjesztett valóságig sok minden át lehet böngészni, amit elhoztatok.

– Igen, és itt vannak ezek az érdekességek is, amiket említettek, hogy ezek mindig egy olyan kis bon-bon, amit nem is tudhattunk…

– Bizony…

– Hát nagyon szépen köszönjük, hogy eljöttetek hozzánk és meséltetek erről, és sok erőt és kitartást ehhez a misszióhoz …

– És várunk titeket Budapestre is ..

-Jajj, de jó, köszönjük szépen!