A zsebszörnyek már az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) előszobájában vannak
A vicces cím ellenére az ügy nagyon komoly, és feltehetően a turizmus digitalizálásának egyik mérföldkövét jelenti.
Miről is van szó?
Az UNWTO 2018. november 20-án bejelentette, hogy együttműködik a Pokémon GO és az Ingress Prime alkotóival, a Niantic nevű céggel, hogy egyedülálló kampányokat szervezzen szerte a világon, amelyek növelni fogják a szervezet Travel.Enjoy.Respect kampányának ismertségét.
Az Utazz.Élvezd.Tiszteld kampány célja a turizmus hozzájárulásának növelése az ENSZ 2030-as fenntartható fejlődési ütemtervéhez . Mindegyik tevékenységet úgy tervezik meg, hogy inspirálja és támogassa a turisztikai helyszínek felfedezését, és előmozdítsa a biztonságos és felelősségteljes játékmódokat minden korosztály számára.
Ion Vilcu , az UNWTO társult tagok osztályának igazgatója szerint a Niantic úttörő szerepet tölt be a valósághű mobil játékélmények megteremtésében, amelyek nemcsak arra ösztönzik játékosukat, hogy új helyeket fedezzenek fel, hanem értékeljék a körülöttük lévő világ kultúráját és szépségét is.
Az UNWTO a Niantic kiterjesztett valóság (AR) technológiájára támaszkodik majd, amelyet a Pokemon GO és az Ingress Prime játékokban már sikerrel alkalmaznak, valamint amit a 2019 során bevezetésre kerülő Harry Potter Wizards Unite játékban is megtapasztalhatunk majd. Ez a korai bejelentés jelenleg csak a Niantic AR technikáját említi, anélkül, hogy konkrétan megnevezték volna, hogy milyen játéktartalmakat fognak használni, és hogy melyek lesznek a kiemelt turisztikai helyszínek.
Számunkra különösen fontos/érdekes, amit Anne Beuttenmüller, a Niantic regionális marketing vezetője mondott a közös projekt kapcsán: „A Niantic célja, hogy olyan interaktív játékokat hozzon létre, amelyek ösztönzik a testmozgást, a társas interakciót és a felfedezést, valamint lehetőséget adnak a játékosoknak arra, hogy együtt játszanak a való világban, miközben felfedezik környezetük lenyűgöző, és kevésbé ismert történelmi eseményeit.„
A hír kapcsán rögtön elhatároztuk, hogy nem fogunk a Niantic-kal konkurencia harcot folytatni ?, viszont kifejezetten örülünk, hogy a Turisztikai Világszervezet és az óriáscég hasonló játékmechanizmusban gondolkodik, mint mi is a Nyomozz Velünk játékunkkal:
o Turisztikai célú kincskereső játékokat emelt szinten, “agyat próbáló”, sokszor időzített feladatokkal, hogy egyetlen percig se unatkozz
o Városismereti, nosztalgikus, a boldog békeidőket idéző történelmi kalandokat kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) élményekkel
o Az egyre népszerűbbé váló detektív turizmus, krimi városnézés és szabadtéri nyomozás egy különleges változatát
o Flow élményt, hogy játékosainkat kiszakítsuk a mindennapok rutinjából és misztikus küldetésekkel, titkos nyomokkal és helyszínek felfedezésével növeljük az adrenalin-szintjüket
Cikkünket frissíteni fogjuk, amint több részlet kerül napvilágra az UNWTO és a Niantic együttműködésről.